Artykuły

Świat kulinariów jest bogaty i ciekawy. Odkrywaj go razem z nami!


30 min
2 porcje

Łosoś z lekką sałatką z fetą i owocami

Łosoś z lekką sałatką z fetą i owocami to przepis, który może Was zaskoczyć! To zupełnie nowe połączenie znanych składników, które z pewnością rozgrzeje Wasze podniebienia. Ta łatwa w przygotowaniu potrawa zachwyci Was nie tylko swoim smakiem, ale także prostotą wykonania. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji spróbować, gorąco zachęcamy!

Kiś na zdrowie! 6 najzdrowszych kiszonek do zrobienia w domu

Jeszcze niedawno kiszonki na polskich stołach reprezentowały ogórki i kapusta. Dziś kisimy na potęgę warzywa i owoce, bo kiszonki to najprostszy i najtańszy domowy sposób na poprawę odporności. W czasie pandemii szczególnie się o tym przekonaliśmy, że warto włączyć do menu prozdrowotne domowe kiszonki.Dowiedz się więcej!

Grzyby leśne w kuchni. Jakie zbierać i co z nich przygotować?

Późne lato i jesień to ulubiona pora roku grzybiarzy – zarówno tych, którzy o świcie wychodzą do lasu, jak i tych, którzy zasiadając do stołu delektują się ich smakiem i aromatem. Co musisz wiedzieć przed grzybobraniem i co przygotować z leśnych zbiorów? Sprawdź!Dowiedz się więcej!

Dary natury, które przyniesiesz z łąk i lasów

Przygotowujesz własne przetwory owocowe i warzywne? Dlaczego nie cofnąć się o krok i samodzielnie poszukać składników? Lokalne łąki i lasy obfitują w owoce, zioła czy grzyby, z których wyczarujesz pyszne dania, napary i przetwory. Dzięki naszym pomysłom i inspiracjom w pełni wykorzystacie swoje leśne i polne zbiory.Dowiedz się więcej!

Niedoceniany rabarbar – bogactwo witamin i mnogość zastosowań

Najczęściej kojarzy się z kompotem. Na straganie wygląda niepozornie, w ogródku u babci wielkie liście rabarbaru też nie zachęcają do wykorzystania – a to błąd, bo rabarbar warto docenić za bogactwo witamin. A wykorzystać to warzywo można na wiele sposobów: w ciastach, deserach, sałatkach.Dowiedz się więcej!

Piknik – pomysły na potrawy do koszyka lub plecaka

Robi się coraz cieplej, niedługo więc można będzie zabrać koc na łąkę, do lasu czy nad rzekę i spędzić miły dzień na łonie natury. Jakie przekąski i posiłki przygotować i jak je zapakować, by bezpiecznie przetransportować i wygodnie spożyć na świeżym powietrzu? Podpowiadamy!Dowiedz się więcej!

Wielkanoc bez glutenu, mięsa i nabiału, czyli jak zadowolić podniebienia wszystkich gości

W tym roku przy wielkanocnym stole nie zasiądziemy w dużym rodzinnym gronie, ale nawet kilkoro gości przestrzegających różnych diet może okazać się wyzwaniem przy planowaniu potraw. Jak, nie dokładając sobie pracy i nie obciążając dodatkowo budżetu, przygotować wielkanocny poczęstunek bez mięsa, nabiału i glutenu? Inspiracji poszukamy w kuchni naszych babć, które niejedno żywieniowe wyzwanie pokonały. A żeby wszyscy mieli na wspólnym stole coś smacznego do zjedzenia, a pracy nie było więcej, może warto w tym roku zamienić jedno tradycyjne danie na wersję dietetyczną?Dowiedz się więcej!

Wiosenna dieta na wzmocnienie organizmu po zimie. Co jeść?

Choć dziś zimowa dieta nie jest tak uboga, jak menu naszych przodków, jednak zmęczony brakiem słońca i naturalnych witamin organizm potrzebuje solidnego wsparcia przed wiosną. Co jeść, by dostarczyć sobie niezbędne witaminy i naturalnie uzupełnić niedobory po zimie?Dowiedz się więcej!

Święta, które zrobią się same

„Święta, święta i po świętach” – to coroczne powiedzenie w wielu domach kwituje mnóstwo przygotowań i dwa dni siedzenia za stołem, czyli tradycyjne święta. Mnóstwo potraw, które po świętach trzeba „dojadać”, przygotowania od świtu do nocy na wiele dni przed, a jeszcze wcześniej kolejki, kilogramy zakupów oraz niemałe koszty. Ale święta nie muszą tak wyglądać – oto kilka pomysłów, jak zachować rodzinną atmosferę, ułatwić przedświąteczne przygotowania i zorganizować święta oszczędnie. Jak przygotować święta tak, żeby się nie narobić?Dowiedz się więcej!